Veelgestelde vragen - KidsKonnect
Kidskonnect
Uw ouderportaal
Wanneer u opvang bij ons afneemt heeft, u met uw persoonlijke login-in via ons ouderportaal KidsKonnect inzage in uw registratie en documenten. U kunt ook zelf uw adresgegevens wijzigen of toevoegen.
Hoe werkt het inloggen?
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week inloggen via www.komkids.nl ga naar het kopje: ‘Voor ouders’ en kies dan: ‘Inloggen op nieuw ouderportaal’ of klik hier: https://komkids.ouderportaal.nl/auth/login
Wij hebben er voor gezorgd dat u kunt inloggen met uw e-mailadres [dit is het e-mailadres waarop u uw facturen ontvangt] en wachtwoord.
Klik hier voor de handleiding (PDF). Hierin staat stap voor stap beschreven hoe u op het ouderportaal kunt inloggen en wat er mogelijk is.
Ook voor uw smartphone
Om het u nog makkelijker te maken kunt u ook de speciale OuderApp gratis downloaden in de Play Store of App Store voor uw tablet of smartphone.
Download de OuderApp van Konnect via de App/Play Store op de volgende manier:
Stap 1: zoek in App/Play Store naar: OuderApp van Konnect.
Stap 2: download de app op uw telefoon/tablet
Stap 3: hier moet u een URL invoeren bij <uw domein>. Voor alle KomKids-ouders is dat: komkids
Stap 4: u komt op de inlogpagina.
Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten voor het ouderportaal. Wat moet ik doen?
Uw gebruikersnaam is het bij ons bekende emailadres. Als u uw wachtwoord vergeten bent , kunt u op de inlogpagina kiezen voor "wachtwoord vergeten". U ontvangt dan een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten. Wachtwoord niet ontvangen? Checkt u dan ook de SPAM inbox.
De medewerkers van Service & Advies kunnen uw inloggegevens niet inzien of resetten. Mocht u nog vragen hebben over het gebruik van de site of de App, dan beantwoorden de medewerkers van Service & Advies deze met plezier; zij zijn te bereiken op 010-4493200 of per email service@komkids.nl
Kan ik een jaaropgave aanvragen?
De jaaropgaven staan na afloop van het betreffende kalenderjaar tussen medio en eind februari klaar in het ouderportaal (opgaven 2021 staan eind februari 2022 klaar). Wij raden u aan om dit document te downloaden en deze goed te bewaren, de Belastingdienst kan u verzoeken deze te overleggen in verband met controle van de uitbetaalde Kinderopvangtoeslag.
Ook kunt u hiermee zelf nagaan of u in het afgelopen jaar de juiste Kinderopvangtoeslag heeft ontvangen. Kloppen deze gegevens niet? Raadpleeg de (website van de) Belastingdienst hoe u de juiste gegevens aan hen dient door te geven (Belasting Telefoon: 0800–0543 of Mijn Toeslagen via www.toeslagen.nl).
Indien u de jaaropgave niet kunt opvragen via het ouderportaal omdat u bv. geen gebruik meer maakt van de opvang bij KomKids, kunt u hiervoor een verzoek per e-mail sturen naar factuur@komkids.nl onder vermelding van uw naam en debiteurnummer. U kunt dan een geprinte versie ophalen bij de KomKids Informatiewinkel, vergeet niet om uw ID-bewijs mee te nemen.
Let u er ook op dat u bij een wijziging van uw e-mailadres deze aan ons doorgeeft.
Waarom publiceert KomKids de facturen voor de Hele Dagopvang en Buitenschoolse Opvang in het ouderportaal?
Op deze manier kunt u zelf via het ouderportaal 24 uur per dag, 7 dagen per week inloggen om uw gegevens, facturen en jaaropgave in te zien, te wijzigen en eventueel te downloaden. U ontvangt per e-mail een bericht wanneer de factuur voor u klaar staat.
Ik kan de factuur die in het ouderportaal staat niet openen of niet vinden; hoe kan ik dit oplossen?
De facturen staan als pdf-bestand in het ouderportaal; een pdf-bestand dat kan worden geopend met behulp van het programma Adobe Reader van Adobe. U kunt dit programma gratis downloaden via: www.adobe.com/nl/products/reader.html
Terug